Je to problém, před časem jsem objevil jeden na stránkách společnosti Tandemservis, ale nebyl uzamykatelný ani ryhloupínatelný, tak jsem setrval u nosiče DJ-1 tj. vlastní bastlení.
DJ-1 - to byla kompilace standardních střešních nosičů z marketů. Prostě jen prodloužená a vyztužená verze, sestaven celkem ze tří nosičů, protože vanička nebyla stále správně tuhá, aby unesla 25 kg a 2,5 m tandemové zátěže. Jezdil už na krátké feldě, pak na kombi fabii a doufal jsem, že se přesune na náš ojetý rodinný van. jenomže jsem se přepočítal. Integrované příčníky jsou širší, než příčníky, na které je stavěn nosič. To jsem zjistil včera, zítra mám přepravit kolo 100 km autem.... ano vejde se do toho našeho megaauta, ale prznit interiér... to byla záložní varianta.
DJ-2 - to je dnešní výrobek, který je o několik generací dále, než DJ-1. Je postaven na platformě Thule FreeRide, což je nosič pořízený za 1700,- Kč. Je to pálka, ale je uzamykatelný jak k zahrádce, tak ke kolu. Nechápu, kolik nosičů se prodává a dají se zamykat jen ke kolu, pak stačí desítka klíč a chvilka točení a máte nosič s kolem pryč. Od doby, kdy nám ukradli zamčené kolo pod nosem se už ničemu nedivím. Navíc je to upevňované pomocí rychloupínáků, zkrátka švédská nádhera. Dneska už jsou lepší nosiče, ale nedají se prodlužovat :).
Freeride, obrázek z Thule.com
Protože je platforma ze dvou tyčí, zakoupil jsem sobě dvě půlcoulové pozinkované trubky (nevěřili byste, že je to dnes docela problém sehnat) o délce 2 m a černé švé trubky s bužírkou nahradil pořádným železem. Pasovalo to na milimetr a stačilo odvrtat dva nýty a nahradit je šroubovým spojením. Na autě to vypadá téměř stylově, černostříbrné. Jako rampa na bezpilotní prostředek.
Nosič je dlouhý přes dva metry... pro srovnání.
Celá souprava je vysoká skoro 3 m, budu holt muset sledovat i výšková omezení.
Ano, chybí řídítka i šlapky topiče, místo topiče vozím dítě v sedačce, druhé dítě na oji za, žena čeká třetí, tak nemůže kolovat.
Otestováno při rychlosti 130 km/h i na polní cestě. Nasazování je i přes výšku zahrádky (více než 180 cm, což je moje výška), díky posuvným dveřím vcelku zvládnutelné v jednomužné sestavě bez pomoci přípravků. Tuhost dostatečná, zkoušel jsem i řezat zatáčky a tandem jsem přivezl domů. Poprvé díky velikosti střechy a variabilitě integrovaných příčníků jsem při naloženém dvojkole otevřel páté dveře u auta normálně (felda ani fabia to nedaly - ale srovnávat to nejde).
Celkové náklady: 1700,- + 450,- + šroubové spojení z přebytků v domácnosti, doba výroby - dvě hodiny včetně první montáže na auto.
Ozve se nějaký majitel tandemu se zkušeností přepravy na střeše? Už jsem viděl skládací tandem, viděl jsem tandem rozkládat do auta, vozit jej naležato na střeše, na přívěsu, přivázaný mezi dvě solokola a rád se poučím.
Tak, Krávovna se v červnu má na co těšit.
RE: Střešní nosič na tandem | eithne | 22. 05. 2009 - 00:33 |
RE: Střešní nosič na tandem | littlekey | 22. 05. 2009 - 08:36 |
RE: Střešní nosič na tandem | jre | 22. 05. 2009 - 09:16 |
RE: Střešní nosič na tandem | dj-team | 22. 05. 2009 - 10:46 |
RE: Střešní nosič na tandem | sargo | 22. 05. 2009 - 14:02 |
RE: Střešní nosič na tandem | hospodynka | 24. 05. 2009 - 23:07 |
RE: Střešní nosič na tandem | jarmik | 26. 05. 2009 - 07:51 |
![]() |
dj-team | 26. 05. 2009 - 21:32 |
RE: Střešní nosič na tandem | island968 | 26. 05. 2009 - 14:31 |
![]() |
dj-team | 26. 05. 2009 - 21:34 |
RE: Střešní nosič na tandem | petr kulda, Ústí nad orlicí | 09. 09. 2009 - 23:53 |
RE: Střešní nosič na tandem | petr v | 03. 07. 2017 - 10:05 |