Trojkolky Jané v čase - redakční test

23. březen 2008 | 21.45 |
blog › 
Trojkolky Jané v čase - redakční test

Výběru kočárku jsme věnovali velkou pozornost, problematiku sledujeme i po zakoupení prvního a zakoupením druhého si dovolím srovnání. Vzhledem k množství dojmů to rozdělím do více článků.

Osnova srovnání:

  1. Úvod
  2. Podvozek
  3. Výbava
  4. Handling aneb ovladatelnost
  5. Skladnost
  6. Ochrana dítěte před světem
  7. Hmotnost
  8. Celkový dojem
  9. Cena
  10. Závěr

1. Úvod

V dalším textu zredkuji označení kočárků takto:

  • Jané Powertrack = první kočárek nebo P nebo lesní (psali jsme o něm zde a zde)

9586998.jpg

9587068.jpg

  • Jané Slalom Pro = druhý kočárek nebo S nebo městský nebo nový

IMG_4485.JPG

IMG_4474.JPG

Oba jsou vyrobeny stejnou firmou ze Španělska. Nezkoumal jsem, jestli naše kusy nebyly montovány třeba v Číně. Nedivil bych se.

2. Podvozek

P: trojkolka s pevným předním kolem vybaveným čelisťovou brzdou a zadní vlečenou pevnou nápravou s odpruženými koly vinutou pružinou o pracovním zdvihu cca 3 cm. Lze upravit předpětí pružin na pracovní zdvih 1,5 cm. Využíváno pouze v krajních případech například v hlubokém listí nebo při překonávání polomu. Zadní náprava je/byla opatřena nožn brzdou, která nám drhla, tak jsem ji po týdnu demontoval zčásti, před časem definitině. Nikdy nám nechyběla, přední brzda je aretovatelná ve třech polohách.

S: trojkolka s předním otočným vlečeným aretovatelným kolem pasivně řiditelným a opatřeným lankovou kotoučovou brzdou, která narozdíl od předchůdce není aretovatelná v žádné poloze. Zadní náprava zřejmě doznala pouze faceliftingových změn. Rovněž je opatřena nožní brzdou obou kol současně.

IMG_4475.JPG

IMG_4476.JPG

detail čudlíku aretace předního kola (nahoře)

IMG_4478.JPG

IMG_4480.JPG

Odpružení je díky vzduchem huštěným pneumatikám a zadní odpružené nápravě dostatečné a přirovnal bych jej ke sportovnějšímu. Rozchod ani rozvor jsem neměřil, ale nepřipadá mi rozdílný

Dílčí závěry:

  • V terénu je výhodnější pevné kolo, v gigahypermarketu otočné. Rozhodně i přes robustní konstrukci nesnese takové rázy jako pevné kolo a při přejezdu menších padlých dřevin je třeba více pracovat s madlem, což u staré lesní verze stačilo drcnout a kolo se přehouplo.
  • S novou verzí se neporovnatelně lépe couvá. Lze namítnout, že to není častý jev, ale kdo couval, ví.
  • Tužší konstrukce nové verze, těžkou soudit, zda to je konstrukce nebo dosud neoběhaná spojení jednotlivých celků, je předpokladem jistoty při práci.
  • Nemožnost aretovat přední brzdu je fatální, často jsme při jízdě z kopce zařadili některý ze tří stupňů retardéru a pokud sklon roviny a brzdný účinek byly rovny, nebylo třeba žádného úsilí k udržení kočárku ve stejné rychlosti, jakou šel rodič. Z tohoto důvodu ovládací páčku pravděpodobně přehodím, nebo pořídím jinou. Přece jenom na lesní verzi je využitelná častěji.

3. Výbava

P: máme kompletní sadu tj. podvozek, hlubokou korbu, autosedačku, sportovní vložku a originál pláštěnku, která je nejprďáčtější a v zimě jsme ji nesundavali. Je to kombinace nepromokavé textilie a igelitu vyztužená plastovými kosticemi a kočárek vypadá jako dokonalý off-road. Viděli jsme ji u jiných majitelů jen jednou. Její cena byla prý neskutečná, my ji dostali zadarmo při koupi ojetého kočárku. Taška na kočárek nebyla v sortimentu výrobce. Taktéž nánožník nebyl a byl nahrazen právě tou pláštěnkou a přikrývkou přes fusáček navíc.

S: zakoupena pouze sporotvní verze, korbičku již neužijeme, v ceně igelitová pláštěnka, bavlněná vložka pod záda a taška na madlo. Dokoupen originál nánožník.

IMG_4481.JPG

Panoramatické střešní okno zaručuje příjemné světlo posádky (osádky).

IMG_4482.JPG

Dílčí závěr:

  • Sortiment doplňků se rozvinul správným směrem

4. Handling aneb ovladatelnost

P: pokud bylo přední kolo upnuto správně, jel rovně, pokud nebylo, lehce ubíhal na některou ze stran. Pokud jel rovně stačila jedna ruka a přenášela se síla pouze pro pohon kočárku, pokud někde bylo málo másta - výtahk, MHD, špatně se s ním manipulovalo. Pokud jsem je po úzké lesní pěšině, zveld jsem jej na přední a ovládal se jako zahradní/zednické kolečko (bantamové, anžto má huštěná kola). Je určen do lesa, kde chceme jistotu a robustnost.

S: nejede sám rovně ani s aretovatelným kolem. Má tak velkou vůli, že se s ním dá trochu zatáčet.Pro udržení směru to bude chtít cvik, zatím nám to jednou rukou moc nejde. Ale neházíme flintu do žita. Dost nás to zklamalo. Otočí se na fleku. Na lesní pěšině má tendenci ustřelovat a pokud se zatíží pouze přední kolo, není taková jistota. Je námi určen do města, kde chceme obratnost. Ovladač ruční brzdy je celokovový, v chladném počasí to není bez rukavic příjemné. Nožní brzda jde velmi ztuha a v lodičkách by žena měla problém. Je možné, že se "oběhá". Kotoučová brzda drhne - nutné seřízení zvětšením vůle doprovázené snížením účinnosti

Dílčí závěry:

  • Lesní do lesa, městský do města
  • otočné kolo potvrdilo mé obavy, že přináší zvýšenou obratnost, ale i nový prvek - směrovou nestabilitu
  • kotoučová brzda ovládáná lankem je módní výstřelek a již z principu je méně účinná než běžná ráfková.
  • nový kočárek nevrže, jen důstojně překonává nerovnosti, v tomto je znát velký pokrok.
  • nový kočárek má o nějaké to kilo navíc, ale sotvaznatelně

Pokračování testu příště.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář