littlekey: Pěkné, poučné, i já jsem se dozvěděl novou věc. Vzhledem k faktu, že jsem jako vedlejšku dělal logistiku, měl jsem předmět, kde jsme základní veci týkající se přepravy i ty technické probírali a nejen železnici, ale i u ostatních druhů přepravy včetně námořní. Byl to jeden z mých nejoblíbenějších předmětů. Byl za 6 kreditů,1 kredit = 45 minut týdně(přenáška a dvojtý cvika) V té době zrovna ČR přišla o svou mořskou flotilu, díky panu Viktorovi. Vezte, že to byla flotila ve velmi dobrém technickém stavu a čítala, pokud si dobře pamatuji, 10 lodí.
Nikdy mě nanapadlo, proč vlastně jsou kola konická, děkuji. Ještě si dovolím dopnit jednu informaci, která by mohla být zajímavá. Pokud si dobře vzpomínám máme v republice tři trakční proudové soustavy, dvě na střídavý proud( 25Kv, 50Hz;15kV, 16 2/3 Hz) a jednu stejnosměrnou(3kV). Způsobuje to nemalé problémy při napojování na evropské železniční koridory, protože vyrobit a provozovat lokomotivu, která umí více než dvě trakce je velmi nákladné. Pardon, trochu jsem se rozjel a omlouvám se za nevyžádané informace.