U autodoktora identifikovali příčinu špatného startování v baterce. Protože jsem po ní kvůli modelařině pošilhával delší dobu, neváhal jsem a nechal si baterku vyměnit. A starou si odvezl.
Je to Akuma 44 Ah 12V, která je přece jen pro nabíjení baterek do modelů zbytečně luxusní, tak mi to začalo v hlavě vrtat, jak s ní naložit. Tolik energie! V bytě máme spoustu svítidel na 12 V s nicotným příkonem, třeba Magdě pod postelí bychom na tu baterku moli svítit celý týden (v noci).
Začal jsem tedy přemýšlet o nějakém smysluplném využití, aby se využila ona kapacita. Zatím mám v hlavě toto:
nemá cenu nabíjet ze sítě a pak tím nabíjet něco jiného v bytě, dochází ke ztrátě, pokud to nemá nějakou přidanou hodnotu
je to nepřenosné, těžké a kapacita není zase omračující
ideální by bylo dobíjet solárně, nutná investice v řádu tisíců Kč, ale jako pokus o proveditelnost by to bylo ideální. V případě realizace fotovoltaického systému pro svícení v bytě by to bylo o jiném druhu baterie
hodí se to na nabíjení baterií do modelů jako zdroj pro nabíječku, protože narozdíl od stabilizovaného zdroje to nehučí
možná bych mohl postavit nějakou hračku pro děcka, Majda má vzadu na tříkolce takový nosič a je líná šlapat... :), ne tak to ne.
pokud se budu snažit stále šetřit na elektrice, dopadneme jako s plynem ve starém bytě. Budeme za samotnou spotřebu platit pakatel a 90 % bude vynaloženo na náklady za připojení, takže motivaci nemám, jde o hec
Těšil jsem se na tu baterku - pochopí jen kluci-kutilové - a nyní pořádně nevím, co s ní. Zatím to vypadá prozaicky, že z ní budu nabíjet pohonné akumulátory pro letadla a čas od času ji dobiju ze sítě. Ten hluk zdroje pro nabíječku nám přece jenom vadí.