Nevím jak vy, ale my letos už s autem zapadli. Bylo to trapné a stydím se za to, ale stalo se to a situace, kdy dvě malé děti kvičí, žena strachy mlčí, je k vzteku.
Strávili jsme tzv. Doletnou (ukončení létavé sezony) v Novém Městě u Jáchymova. Na sněhu. A protože naše auto mí skoro dvě tuny, navykl jsem si zatahovat ruční brzdu. ostatně s tou ručkou je to takový oříšek, v Británii je prý povinná, na některých sídlištích v ČR se nepoužívá, protože si lidi šíbuju s auty ve druhé a třetí řadě při parkování a používat ji jen při rozjezdu do kopce mi přijde mále. Patřím mezi její používače při aprkování. Tedy patřil jsem.
U fabie mi zamrzla asi dvakrát, ale stačilo se rozjet a vše bylo OK. U Citroenu C8 nepovolila ani po dvaceti minutách. Nakonec se tam cosi povolilo (až na černý silnici), ale stav, kdy s dvoutunovým autem přední kola hrabou, aby zadní kola vlekla zablokovaná za sebou... kopec se s tím vyjet nedá. Tak jsem se rozhodl scouvat (z kopce dolů) a otočit se na rovince, což byl největší problém, auto se nepohnulo ani na rovince. Posadil jsem ženu za volant a jal se tlačit, ale bylo to horší než auto bez řidiče.
Nějak jsem to nakonec otočil a couval do kopce (100 m) se zablokovanou zadní nápravou. Lahůdka. Což urychlilo akci k pořízení řetězů, které používám každý rok, jednou dokonce k vyjetí do práce na parkovišti v Kladně. Lopatu máme v obou autech, teda v každém jednu.
Protože řetězy využívám pravidelně, většinou je člověk vytáhne ve chvíli, kdy kolo je už trochu zahráblé, pak jsem neváhal a rozhodl se pořídit nějaké, co jdou nasadit snadno a hlavně rychle. Ten řev dětí, doprovázený otázkou - pjloč už nejedeme...byl dostatečnou výstrahou. Zatím jsem vždy řetězy nasazoval v nepříznivých povětrnostních podmínkách a k tomu ty děti...to se raději vzdám třeba modelu letadla. Kdo už nasazoval nějaké obyčejné řetězy, ví svoje, špinavé zmrzlé ruce, u levnějších neustále cvakání o disk nebo podběh, dotahování...
Proto moje rozhodnutí padlo na novinku od Thulle, konkrétně na K-Summit. Velice drahá záležitost, ale preferuju klid v boji se živlem před zůstatkem na účtu. Dnes jsem je vyzkoušel na trávníku a nasazení mi trvalo asi minutu včetně vybalení z auta. A to jsem to dělal poprvé. Trochu jsem měl obavy ze sundavání, protože ve filmíčku to neukazují, ale to trvalo ještě kratší dobu, popojet se musí, ale to i u ostatních, ale popojet při sundavání je jednoduché, protože to jsem už na pevném podkladu.
V zimě bych je chtěl otestovat na sněhu, ten zatím zmizel, nicméně mám z nich obrovskou radost, vždyť patřím mezi ty technologický hračičky.
Využity obrázky a videoprojekce z Thulle.com a youtube.com.